Header Ads Widget

Ticker

6/recent/ticker-posts

MY GARDEN IN MAY

Noen som lengter etter sol og varme? Det gjør iallefall jeg. Brrr..i dag er det svinkaldt og det er grått og trist ute. Synd er det for da kan jeg ikke få nyte min deilige lille hage. Den er ikke mer enn 5x11 meter, men akkurat stor nok til å kunne fylles med noen planter, blomster og litt gress. Hagen var jo nesten bare gress, hekk og stein da vi kom flyttendes , og i tillegg var det lite god jord og mye leire. Det er ikke mye som overlever i leire skal jeg si deg! Så det har vært mye prøving og feiling og i tillegg mange spadetak. Det er 3 år siden jeg satte den første planta i jorda, og først nå begynner planter og blomster og trives. Jeg har bevisst brukt planter som tiltrekker seg insekter, sommerfugler, bier og humler. Det er jo det som gjør en hage til en hage ikke sant?
Mai måned er vel den vakreste både med blomstring og farger, iallefall i min :) Så dette er altså min hage i Mai.


(Alle Foto: Aina)
My garden is small, just under 5x11 meters. When we just moved here it wasn`t really what i wanted and i had some problems with the condition of the soil. It is not much that can grow in a clayey soil. I planted my first plant 3 years ago and i have to admit i have struggled, experimented, made some huge mistakes, but finally i think i have the hang on it. In the month of May my garden is as beautiful as it can be. Well, April is also a good favourite number two :)
I have collected some pictures and here is my garden right now.

Yorum Gönder

0 Yorumlar